Wednesday, November 3, 2010

Master in Civil Engineering

lagi beberapa hari untuk final exam. dan ini adalah semester akhir saya sebagai student degree di universiti. application untuk master dah dihantar, feedback dh received dan sekarang tunggu masa untk interview session.

Abah kata dia sangat berbangga dengan saya kerana dalam sejarah keluarga sebelah abah tiada lagi yang melanjutkan pengajian sehingga Master. jadi saya yang pertama, dan satu-satunya yang memperoleh ijazah kejuruteraan awam pada umur 21. tapi ini semua kerja Tuhan. rezeki saya mungkin. saya tidak sepandai mana, lebih ramai yang pandai dari saya, ini semua berkat doa ibu bapa sehingga saya jadi begini. terima kasih mak, abah.

saya dah mula belajar. hari ini ada presentation, dah prepare. cuma biasa la, kadang2 mesti terlupa sebab nerve raking. untuk master pula, saya dah prepare dengan tajuk structural element design untuk bangunan 3D subject to wind & seismic loading. supervisor aku seorang yang sangat berpengalaman dalam industri dan kepakaran beliau sangat hebat dalam offshore dan structural design. pernah bekerja dengan US army untuk research aerodynamic of a bullet, sudah cukup membuatkan aku kagum dengan profession beliau sebelum ini. cuma, as a student, everything to be in professional manner.

thats all!

No comments:

Post a Comment