Wednesday, November 3, 2010

Ya Rabbi

seriously speaking, even sometimes, saya slalu pikir saya x layak untuk meminta itu dan ini dari Allah, Tuhan yang Maha Esa. meminta perkara kebaikan sahaja dan dalam pada masa yang sama melakukan banyak dosa.

kami,
untuk semua yang bercinta, kadang2 tersasar dari landasan. bercinta itu suatu perkara biasa, menyayangi seseorang lebih dari diri sendiri. Tuhan, sesungguhnya, aku hamba hinamu yang lemah. aku cuba perbaiki diri memohon keredhaanMu dan agar kau merestui perhubungan kami. merancang untuk membina rumah tangga agar segalanya halal disisimu dan diberi ganjaran pahala setiap satunya.


berkatilah hubungan ini, berikanlah kebahagian dan kekalkanlah ia seperti mana yang ada sekarang sehingga kami disatukan. permudahkan urusan kami, berikanlah kekuatan untuk kami mengharunginya. berikan petunjuk kepada ibu bapaku agar mereka mengerti tentang apa yang kami rasai..

Tuhan, ini adalah satu kebaikan dari berjuta kebaikan yang ada dalam dunia, menghalalkan yang haram setelah ijab kabul, dan aku mengharapkan kesempurnaan dalam pernikahan ini. kau perkenankanlah permintaanku. Amin..

No comments:

Post a Comment