Sunday, October 3, 2010

i love my God

aku tangiskan sesuatu dalam diam. aku khuartirkan sesuatu yang menghantui jiwa dan menusuk dalam fikiran.
kau tahu, aku ada teman lelaki yang sangat menyayangiku. memerlukanku setiap hari dan mengingatkanku bahawa aku adalah satu-satunya jiwa yang dikendong bersama. berkongsi hati dan perasaan. jiwa kami hampir sama. cuma yang terlalu ketara, umur dia dan aku.

aku mahu teruskan lagi tarian catatan ini, namun iramanya hampir terhenti. berhenti dalam melodi kesedihan. jiwaku kacau seketika. dalam perhubungan, pasti ada pasang surutnya. kau tidak boleh mengharapkan semuanya berada di atas tatkala sesuatu yang jatuh pasti berada di bawah. kau tidak boleh mengharapkan bahawa apa yang kau usahakan membuahkan seperti yang dihajati setiap masa. kau tidak boleh. kerana kita ada Tuhan. yang mendengar setiap keluhan dan luahan. Dia tahu apa yang terpendam, Dia arif tentang dirimu walaupun tidak diperlakukan. 


aku setiap masa mengingatinya, dan mengingatiMu. semoga ditunjukkan jalan kebenaran, dibukakan apa yang tersirat supaya senang diertikan oleh jiwa insan hina sepertiku. berikan perlindungan agar aku yang lemah berdaya menahan segala dugaan. Ya Rabbi, Kau Maha Mengasihi.

No comments:

Post a Comment