Sunday, October 3, 2010

keduanya.

aku terasa jugak akhirnya. aku tak mampu menahan rasa kecewa yang terpendam selama ini. aku yang terasa sejak dari awal lagi sudah menjangkakan bahawa ini kesudahannya. 

Pertama;
aku kecewa dengan teman baik yang tidak memahami situasi. seperti contoh, kau meminjam kereta dari kawan baikmu untuk mengambil rakan dan buat tak tahu dengan minyak yang digunakan. fine,sebenarnya kenapa aku tidak menolongmu untuk mengambil rakan kerana kau tidak meminta izin terlebih dahulu dari aku untuk meminjam kereta dan kau bersetuju sahaja dengan kawanmu itu bahawa kamu akan mengambil dia pada malam yang dijanjikan. dan di sini, kereta yang digunakan adalah kereta aku, dan aku yang bakal memandu. secara logik dan warasnya, di mana hak aku? kau membuat keputusan seolah-olah kau berhak di atas semua ini. dan aku tersangat kecewa.

kemudian, setelah balik, kau langsung tak ambil kisah dengan minyak. setelah diberitahu oleh rumet aku baru kau tersedar akan kesilapan itu. aku bukan bencikan kau, tapi cara kau yang tak kene. cuba kau duduk di tempat aku, aku yang membayar minyak itu dan kadang kala aku tidak meminta lebih dari kalian. hati yang terasa ni banyak aku pendam dari aku luah. jadi, cuba fahamkan situasi kerana aku takut orang sekeliling akan turut terkena tempias yang sama.


Kedua;
ini berkaitan kawan baik aku sendiri. aku sudah jumpa penyelesaian. tapi aku yakin kawan baik aku akan pergi kepada lelaki terbabit yang di mana kalau aku terjumpa lelaki itu di hadapan aku, kau jangan fikirkan dia akan pulang in one piece ke tempat asal. kau rasa, apa perasaan aku tatkala terjumpa lelaki itu?


-______-



kedua-duanya menggusarkan dan membolak-balikkan jiwa kecil.

kesimpulan, aku sedih!

No comments:

Post a Comment