Tuesday, October 12, 2010

perlu ke?

entah. aku ade mase yang aku perlukan penjelasan dari apa-apa yang berlaku supaya aku tenang dan tidak berfikir secara dalam.

dan secare keseluruhannya, aku ada seorang kawan. kawan yang selalu berhubung denganku tidak kira siang malam dan pada waktu aku sedang tidur.

namun yang aku pelik sehingga sekarang, dia sudah punya kekasih hati, namun perlu ke buat ayat geli-geli dengan aku.

secara jujur dan waras, aku pun sudah ada seseorang dalam hati. aku sayangkan dia dan sampai bila-bila (insyaAllah) aku hanya sayangkan dia. tiada pengganti. kalau kau dulu pernah ada perasaan untukku, buangkannya. kau hanya membuang masa untuk menarik perhatian ataupun apa saja kau lakukan untuk aku memberi tindak balas yang membahagiakan buatmu. kau harus sedar, yang kau ada sekarang perlu di hargai. seperti juga aku. jangan harapkan balasan dariku. serius. kadang kala aku tertanya-tanya, apakah kau tidak menyayangi insan yang sekarang kau miliki.



sedarlah, dia akan tersangat kecewa kalau mengetahui apa yang telah kau lakukan dibelakangnya. walaupun kau cuma menganggap aku sebagai seorang kawan, namun caranya tidak kena. sebagai perempuan, aku sangat peka dengan perubahanmu. berubah sebelum terlambat. aku sangat menyayangi hishamku.





2 comments:

  1. Kawan.. Jutaan kerenah yang akan terpamir.. Sabarlah..)

    ReplyDelete
  2. huhuh.. tuh la.kalau menegur, takot terasa. tipikal melayu kita. saya pun sama. tak berkeras dari awal lagi. thanks anyway!

    ReplyDelete