Monday, October 4, 2010

tarian pena

malam ini,tarian pena seakan-akan kuyu memberikan titisan segar setiap kata tentang kehidupan tatkala ini. namun syukur, dua peristiwa yang memberikan aku sinar bahawa setiap dugaan pasti ada kebahagiaan yang menjelma. interview untuk hari rabu dari dua company besar semestinya yang aku nantikan. Baker Hughes & Schlumberger. 


perkara pokok yang terselindung untuk keputusan penting yang bakal dibuat adalah mengenai kehidupan akan datang;

1. sekiranya aku diterima bekerja di salah satu syarikat yang aku nyatakan, bagaimana polisi yang harus aku ikuti;
2. apakah aku terpaksa berjauhan dengan yang tersayang dan mengubah sedikit sebanyak rancangan kami bersama?
persoalannya; apa pula pandangan kedua ibu bapaku.

pening memikirkannya, aku biarkan segalanya tergendala. interview pun belum lagi aku tempuh. cuma mengharapkan keredhaanNya, Tuhan lebih Mengetahui. Berserah.

1 comment:

  1. Salam ziarah dan jurnal maya.

    Hijrah itu kadang-kadang agak beri rasa sakit, tapi hikmah yang ada, bisa gegar segala semesta.

    Mohon pada Tuhan,
    Minta apa yang kamu mahu,
    Kerana Tuhan tak pernah ralat dari dengar,
    setiap apa yang hambanya minta,
    Serah pada Tuhan,
    Segalanya sudah siap Tuhan tulis,
    kita cuma jalani..:)

    ReplyDelete