Saturday, October 2, 2010

tangisan malam rindu


kalau kasihkan dia, lepaskan sahaja.

aku lihat kau banyak menangis kerana seorang lelaki yang tidak tahu menghargai pengorbanan kau selama ini.
buat apa kau tangiskan lagi dan meratapi segala sengsara setiap masa sedangkan dia.... hanya bergelak tawa. bersuka ria dengan orang lain dan bersenang lenang di atas kesedihanmu.

aku jua perempuan, bersifat segalanya yang ada padamu. walaupun tidak sekuat jiwa yang merasa, namun aku paham situasi itu. kita lebih banyak mengalah dari melawan. membiarkan jiwa di sakiti; ianya bukan sekali dua.

aku sedar, aku bayangkan apa akan ada dalam kehidupanmu yang seterusnya. dan kerana aku teman yang sentiasa bermain di sisi, tatkala kau bersedih dan ketawa, aku lebih arif segalanya. walaupun beribu kali aku katakan yang terbaik agar kau tinggalkan dia, kau tetap berdegil. itu jiwamu. mungkin aku juga; barangkali. apabila berhadapan dengan situasi ini.


apa yang mampu aku lakukan?

hanya mendengar keluhan dan tangisan mu. meminjamkan telinga untuk sama-sama merasai kepedihan itu. namun di lubuk hati ini, kalaulah lelaki itu di hadapanku, sudah lama aku ranapkan jiwanya, aku mainkan perasaannya. biarkan dia rasa, dia bukanlah lelaki hebat yang dia fikir. izinkan aku suatu hari nanti untuk menghancurkan dirinya pula.



No comments:

Post a Comment